Teleraaf zomer 2019

In deze editie:

  • Inschrijven op 3 juli
  • Betaling gaat nu anders
  • IC voorbereidingen al op gang
  • Groot onderhoud: oproep vrijwilligers
  • Resultaten enquêteresultaten Call 44
  • Nieuwe bestuursleden gezocht voor 2020

Inschrijven op 3 juli!

Na uitgebreid overleg, is er besloten om vanaf heden de inschrijvingen ruim voor onze evenementen te openen. Het is namelijk meermaals gebleken dat zes weken tussen inschrijving en implementatie wel heel krap is om alle voorbereidingen te treffen.

Ons eerstvolgend evenement is Call 45 en zal plaatsvinden op 20-22 september 2019. Inschrijving zal weer gaan via  https://ravenskeep.redics.nl/events. We gaan op zaterdagavond gebruik maken van dezelfde cateraar als in mei. De menukaarten zijn opgevraagd, en zullen bekend worden vóór de inschrijving.

De inschrijvingen voor Call 45 zullen openen op:

woensdag 3 juli om 20.00 uur.

Volgorde van inschrijving wordt automatisch geregistreerd door het online inschrijfplatform. Let goed op de vragen bij inschrijving; ze zijn NIET precies hetzelfde als vorige keer!

NB: Na jouw online inschrijving, zal de penningmeester een bericht sturen naar het opgegeven emailadres met het juiste bedrag en de omschrijving die erbij hoort. Zie hieronder voor meer details.

Hopelijk tot september!

groetjes
Joy
Secretaris

Betaling gaat nu anders!

We zijn druk bezig met verbeteringen! Om zowel jullie stress als onze werkdruk te verlagen, gaan we het bij Call 45 nét even anders doen.

Alle details zijn hier (http://www.ravenskeep.nl/inschrijving/) te lezen. Lees dit door vóór de inschrijving op 3 juli!

De grootste wijzigingen:

  • Betalen doe je pas nadat je een mail met een betaalverzoek hebt gekregen
  • Wij rekenen voor je uit wat je moet betalen
  • Betalen doe je binnen 48 uur na het ontvangen van je betaalverzoek
  • Na 3 weken (op 24 juli dus) gaat de inschrijving dicht!

Ik wil iedereen vast vooraf bedanken voor de medewerking! Na Call 45 evalueren we het verloop en stellen we de inschrijfprocedure eventueel weer bij.

Groetjes,
Karen
Keeper of Coins

IC voorbereidingen al op gang

Onze conclusie uit de evaluatie was: we hebben een goed evenement gedraaid, maar de voorbereiding kan en moet veel beter. Dat kwam deels door de onverwachte onderbezetting, maar toch willen we verbetering bereiken. De SL-team heeft nu een lijst met 27 actiepunten opgemaakt waar we druk mee bezig zijn.

O.a. gaat Marco Engelen de coördinatie van karakterbeheer oppakken, ondersteund waar nodig door andere SLs. En de IC inbox wordt beheerd door een aantal SLs zodat we sneller kunnen reageren op berichten.

En we zijn druk bezig met versterking van ons SL-team voor de komende evenementen. Goede ontwikkelingen, en we hebben er alle vertrouwen in.

Ten slotte, zoals altijd: voor elk evenement zoeken we figuranten, opbouwers en afbouwers. Call 45 is geen uitzondering. Vraag je vrienden, trek je medeLARPers mee naar Keep, help ons ervoor zorgen dat er voldoende mensen zijn om het evenement goed te draaien!

Groetjes en tot de volgende keer,
Michel
Hoofd Spelleiding

Groot onderhoud! Vrijwilligers gezocht

We gaan deze zomer tijd inplannen om onderhoud te plegen in de opslag in Schaijk – het liefst een heel weekend, en anders twee losse dagen in de loop van de zomer.

Afgelopen evenement zagen wij dat er nogal wat achterstallig onderhoud was en we willen dat samen met een club mensen recht gaan breien.

Wat gaan wij daar precies doen?

  • Onderhoud poorten
  • Palen merken
  • Onderhoud van de tenten, alles nalopen en de pakketjes die nu al goed zijn nog eens na te lopen.
  • Verven van de poorten en eventuele nieuwe props
  • Grote schoonmaak van props, evt. ruimen van dingen waar niks meer mee wordt gedaan.
  • Onderhoud van de altaren van verschillende tempels, moderniseren. Bv. verlichting inbouwen.
  • Bar mag opnieuw geschuurd worden en weer in de lak worden gezet
  • Kijken wat er met de oude poort moet gebeuren.
  • Extra straatnaambordjes maken aangezien er een aantal zoek waren.

In principe: een heel weekend, vrijdagavond aankomen en dan zondagavond weer vertrekken. Evt slapen op een camping in de buurt, met BBQ op zaterdagavond. Datum wordt zsm bepaald. Als we geen heel weekend kunnen vinden waarop minimaal 8 man kunnen helpen, zullen we twee aparte (weekend)dagen inplannen tussen nu en 1 september.

Ons doel is om alles voor september weer in topconditie te hebben! Wil je hieraan bijdragen? En heb je vaardigheden die goed passen bij de actielijst hierboven? Mail ajb naar logistiek@ravenskeep.nl, cc aan secretaris@ravenskeep.nl.

Groetjes,
Jean-Baptiste en Jerry
Hoofd Logistiek

Resultaten enquête Call 44

52 leden hebben deelgenomen aan de enquête over Call 44, waarvoor dank. Hierbij een korte samenvatting:

Ook Call 44 is over het algemeen weer heel goed beoordeeld met op alle onderdelen een gemiddelde score van ver boven de 8. Toch sprongen er een paar aandachtspunten uit die wij zeker gaan oppakken.

  • Het contact met de IC organisatie vooraf
    Voorafgaand aan het evenement was zowel het contact met spelleiding als met karakterbeheer niet zoals wij het als organisatie willen. Uiteraard waren hier legitieme oorzaken voor, maar dit heeft zeker onze aandacht.
  • IC in- en uitcheck
    Onze gedachte om de incheck uit elkaar te trekken is naar ons idee nog steeds goed. Er is nog ruimte voor verbetering in de uitvoering, en we gaan ervoor zorgen dat dit volgende keer beter gaat.
    Voor wat de IC uitcheck betreft, moeten we even kijken naar de volgorde van IC uitcheck, OC uitcheck en evt. terugbetaling barkaarten. Uiteraard willen ook wij dat jullie zo snel mogelijk naar huis kunnen.
  • Plot in de stad
    Doordat er behoorlijk wat grote queestes naar buiten de stad waren was het afgelopen evenement wellicht wat aan de rustige kant in de stad. Dit is ook spelleiding opgevallen en zij zullen hier aandacht aan geven.

Groetjes,
Maarten
Voorzitter

Nieuwe bestuursleden gezocht voor 2020

Per 1 juli 2019 zal Remco Dik om persoonlijke (werk)redenen terugtreden als actief bestuurslid. Hij blijft in principe wel in het bestuur tot de eerstkomende ALV in winter 2020, maar zal vanaf 1 juli 2019 zijn taken neerleggen en op non-actief worden gesteld, tenzij het overgebleven 3koppig bestuur bv. door ziekte een tijdelijke vervanger nodig heeft voor een paar weken.

Dat betekent dat we volgend jaar op zoek gaan naar 1 of 2 nieuwe bestuursleden om onze gelederen aan te vullen. Er zal ruim voor de ALV een oproep gestuurd worden zodat leden zich kandidaat kunnen stellen voor het bestuur. Heb je interesse in een bestuursfunctie, of wil je graag meer weten over wat het inhoudt? Neem dan contact op met Maarten via voorzitter@ravenskeep.nl; hij zal jou met alle liefde verder inlichten.

2019-06-21